آیا گوش می‌دهید؟

“و خداوند آمده، بایستاد و همچون دفعات پیش ندا کرده، گفت: سموئیل! سموئیل! سموئیل پاسخ داد: بفرما که خدمتگزارت می‌شنود.” (اول سموئیل 3: 10)

آیۀ امروز از داستانی نشأت می‌گیرد که خدا در نظر داشت نقشۀ خود را دربارۀ موضوعی خاص با سموئیل در میان بگذارد. پیش از آن که سموئیل بداند صدایی که می‌شنود متعلق به خداست،  لازم. بود خدا چندین بار با او صحبت کند. آن باری که سموئیل دریافت این خداست که با او صحبت می­کند، پاسخ داد: “می‌شنوم!”

شنیدن صدای خدا برای عملی شدنِ نقشه‌هایش در زندگی ما ضروری است، اما چه صدای او را بشنوید یا نه، گوش دادن به او، یک تصمیم شخصی است. هیچ کس این کار را برای شما انجام نمی‌دهد، بلکه خودتان باید انجامش دهید. خدا از شما می‌خواهد به او گوش دهید. او شما را وادار نمی‌کند تا ارادۀ او را بپذیرید، بلکه هر کاری انجام می‌دهد تا شما را تشویق نماید که به او پاسخ مثبت بدهید.

خدا می‌خواهد شما بدانید چه کاری باید انجام دهید، او چه احساسی دربارۀ شما دارد و برنامه­اش برای زندگی شما چیست. امثال 3: 7 می‌گوید: “خویشتن را حکیم مپندار”، به عبارت دیگر، حتا تصور این را هم نکنید که می‌توانید زندگی خود را اداره کرده و بدون کمک و هدایت خدا کاری نیکو انجام دهید. هرچه بیشتر اطمینان داشته باشید که می‌توانید صدای خدا را بشنوید، توانایی شما برای دریافت هدایت و راهنمایی او نیز بهتر خواهد شد. امروز که خدا می‌خواهد با شما صحبت کند، تصمیم بگیرید وقتی او سخن می‌گوید، شما ‌بشنوید و به طور کامل به صدای او توجه نمایید.

پیغام امروز خدا برای شما:

خدا برنامه‌های نیکویی برای زندگیتان دارد و هر آنچه را که باید بدانید، به شما می‌گوید. تنها به یاد داشته باشید که بشنوید!

Facebook icon Twitter icon Instagram icon Pinterest icon Google+ icon YouTube icon LinkedIn icon Contact icon