احساسات ناپایدار]]] را متوقف کنید

«امّا ثمرۀ روح، محبت، شادی، آرامش، صبر، مهربانی، نیکویی، وفاداری، فروتنی و خویشتنداری است. هیچ شریعتی مخالف این ها نیست. » (غلاطیان ۵: ۲۲ – ۲۳ )

سا لهایی را به یاد دارم که در آن دوران، اسم خود را «مسیحی یو-یوگونه » گذاشت هام. از نظر احساسی دائماً بالا و پایین م یشدم. اگر همسرم، دیو، کاری را که دوست داشتم انجام م یداد، خوشحال بودم. اگر کاری را که دوست داشتم انجام نم یداد، عصبانی م یشدم. هنوز یاد نگرفته بودم که چگونه توسط رو حالقدس هدایت شوم؛ پس اجازه م یدادم احساساتم، رفتارم را کنترل کنند. بیش از هر چیز دیگری، ایمانداران به من م یگویند که چه احساسی دارند: «احساس م یکنم هیچ کسی مرا دوست ندارد « ،» احساس م یکنم همسرم با من درست رفتار نم یکند « ،» احساس م یکنم هرگز شاد نخواهم بود. « ،» احساس م یکنم… احساس نم یکنم… » و مدام چنین حر فهایی در سرم م یپیچید.

خدا می خواهد درک کنیم که احساسات ما هرگز از بین نم یروند، بنابراین باید یاد بگیریم که آن ها را مدیریت کنیم؛ نه اینکه اجازه دهیم آنها ما را کنترل کنند. می توانیم خویشتنداری را تجربه کنیم و اجازه ندهیم نفس بر ما غالب شود. هیچ یک از ما همه آنچه را می خواهد، به دست نمی آورد، لزوماً چنین اتفاقی نم یافتد. یک ایماندار بالغ از نظر روحانی، حتا هنگامی که به خواستۀ خود نرسد، می تواند آرام و شاد باشد. می توانیم انتخاب کنیم که به خودمان بگوییم: نمی توانیم هر چه می خواهیم بگوییم را بگوییم، یا هر چه می خواهیم بخوریم را بخوریم، یا همیشه آنچه را احساس می کنیم، انجام دهیم. اجازه دهید روح القدس به شما کمک کند تا کاری را که درست است، بدون توجه به احساسات خود انجام دهید!


ما به عنوان مسیحیان، به جای تمرکز بر احساسات خود، می توانیم بر حقیقت کلام خدا متمرکز شویم.

Facebook icon Twitter icon Instagram icon Pinterest icon Google+ icon YouTube icon LinkedIn icon Contact icon