از قلبتان محافظت کنید

از قلبتان محافظت کنید

دل خویش را با مراقبت تمام پاس بدار، زیرا سرچشمه امور حیاتی است. – امثال 23:4

کلام خدا در امثال 4:23 می گوید از قلبتان محافظت کنید زیرا سرچشمه زندگیتان است. در موردش فکر کنید. آنچه در قلبتان است در نهایت خودش را روزانه در زندگیتان نشان خواهد داد. هر آنچه در درون است در نهایت راهی به بیرون پیدا می کند، جایی که هرکسی می تواند ببیند.

این موضوع به تنهایی به قدری مهم است که باعث شود ما به چیزهایی که به قلبمان شکل می دهند نظارت داشته باشیم. من نمی خواهم چیزی زننده، گناه آلود و خود خواهانه راهش را به بیرون پیدا کند و به رابطه من با دیگران خسارت وارد کند، شک ندارم شما هم چنین چیزی را نمی خواهید.

قسمت عظیمی از محافظت از قلب بدین معنا است که شما بیاموزید چگونه افکار، کلمات، تمایلات و دیدگاههایتان را کنترل کنید. طرز تفکر شما معمولا به صورت کلمات بیرون می آید. آن چه که می گویید بر روی احساساتتان تاثیر می گذارد و در نهایت در روحیه و دیدگاه شما خود را نمایان می سازد.

در جریان زندگی روزمره، این موضوع در چگونگی کنار آمدن تان با شرایط موجود نقش تعیین کننده ایی دارد، حالا خواه شما در شرایطی کاملا آرمانی قرار داشته باشید، خواه در شرایط نا مناسب و پر از استرس. این موضوع تعیین می کند که شما به دیگران چطور واکنش نشان می دهید، با دلسوزی و درک و یا با قضاوت و غرور، مخصوصا زمانی که شما با آنها مخالف هستید!

می توانید تلاش کنید که نگذارید افکار درونیتان بر روی کلمات و دیدگاهتان تاثیر بگذارد، اما من دریافته ام که بسیار راحت تر است که افکار خدا پسندانه داشته باشیم. زمان خود را در حضور خدا بگذرانید، و اجازه دهید روح القدس قلب شما را از نیکویی پر سازد.


بیایید با هم دعا کنیم

خداوندا، همان طور که تمرکزم بر توست و در حضور تو وقت خود را سپری می کنم، می خواهم قلب من فقط با افکار و خواسته های تو پر باشد و می دانم در این صورت است که قلب من به شکل بهتری تغییر خواهد کرد و باعث خواهد شد زندگی مورد پسند تو را داشته باشم.

Facebook icon Twitter icon Instagram icon Pinterest icon Google+ icon YouTube icon LinkedIn icon Contact icon