به قدرت خدا ایمان داشته باشید

“پیام و وعظ من با کلمات گیرای حکیمانه بیان نشد، بلکه با برهانِ روح و قدرت، تا ایمان شما نه بر حکمت بشری، بلکه بر قدرت خدا مبتنی باشد.” (اول قرنتیان 2: 4-5)

آموزش مهم است، اما باید همواره در نظر داشته باشیم که حکمت خدا بهتر و باارزش‌تر از دانش این دنیا و فلسفۀ انسانی می‌باشد. پولس رسول، شخصی بسیار تحصیل‌ کرده بود، اما قاطعانه اظهار داشت که قدرت خدا، موعظه‌های او را با ارزش جلوه می‌داد، نه تحصیلاتش.

من افراد زیادی را می‌شناسم که با مدارک و افتخارات، از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند و در کارهای خود مشکلات بسیاری دارند. همچنین افرادی را می‌شناسم که فرصتی برای رفتن به دانشگاه نداشتند و به خدا اعتماد کردند تا به آنها لطف کرده، کارهای بزرگی را به انجام برسانند. ایمانتان کجاست؟ آیا بر خداست یا بر دانسته‌های خودتان؟ مهم نیست که چه چیزهایی می‌دانیم یا چه کسانی را می‌شناسیم، ایمان ما باید تنها بر مسیح و قدرت او باشد.

پولس در اول قرنتیان 1: 21 اشاره می‌کند که دنیا با تمامی حکمت و فلسفۀ انسانی خود، نتوانست خدا را بشناسد، بلکه خدا مصلحت دید تا از راه جهالتِ موعظه، خود را آشکار سازد و انسان را نجات بخشد. متأسفانه اغلب متوجه می‌شویم افرادی که تحصیلات بسیار بالایی دارند، داشتن ایمانی ساده و کودکانه، برایشان بسیار دشوار است. اگر مراقب نباشیم، در واقع دانش و استدلال بسیار زیاد، می‌تواند علیه ما عمل کند، زیرا ما فقط با روح و قلب خود می‌توانیم خدا را بشناسیم، نه توسط مغز خود. اطمینان حاصل کنید که ایمان شما برای کمک در تمامی جوانب زندگی، متکی بر قدرت خداست نه بر حکمت بشری.

پیغام امروز خدا برای شما:

قدرت خدا می‌تواند بر هر مانعی که ممکن است در زندگی با آن مواجه شوید، غلبه نماید.

Facebook icon Twitter icon Instagram icon Pinterest icon Google+ icon YouTube icon LinkedIn icon Contact icon