اجازه دهید وجدانتان، راهنمای شما باشد

“برای ما دعا کنید، زیرا مطمئنیم که وجدانمان پاک است و می‌خواهیم از هر جهت با سربلندی زندگی کنیم.” (عبرانیان 13: 18)

خدا به ما وجدان داده، بنابراین می‌توانیم از دردسرها دور بمانیم. اگر وجدان خود را برای مدت طولانی نادیده ‌بگیریم، زمانی که گناه می‌کنیم، دیگر نسبت به الزام خدا احساسی نخواهیم داشت. وقتی افراد احساسات طبیعی درست و غلط خود را نادیده می‌گیرند، سخت و اصلاح­ناپذیر می‌شوند. این موضوع حتا در مورد افرادی که تولد تازه دارند نیز صدق می‌کند. هرچه قلب افراد سخت‌تر شود، شنیدن صدای خدا نیز برای آنها سخت‌تر می‌گردد و دیگر وجدانشان، آن گونه که خدا طراحی کرده عمل نمی‌کند.

وجدان، اساس روح است و همچون نمایشگر دورنی رفتار ما، عمل می‌کند و این امکان را به ما می‌دهد که بدانیم چه کاری درست یا نادرست است؛ بنابراین دانش ما از معیارها و رهنمودهایی که خدا برایمان تعیین کرده است، بر وجدان ما تأثیر زیادی می‌گذارد.

کلام او، ما را از حالت بیهوشی بیدار می‌کند. افرادی که مسیحی نیستند، شاید وقتی کار اشتباهی انجام می‌دهند، متوجه شوند، اما آنها مانند ما که تولد تازه داریم و پُر از روح هستیم و هر روزه با خدا مشارکت داریم، ملزم نمی‌شوند.

هرچقدر زمان بیشتری را در حضور خدا سپری کنیم، نسبت به مواردی که قلب او را منعکس نمی‌کند، حساس‌تر می‌شویم. وقتی با روش‌های غیرالاهی رفتار می‌کنیم، به سرعت متوجه می‌شویم از مسیری که عیسا از ما می‌خواهد تا موضوعی را اداره کنیم، خارج شده‌ایم.

اگر ذهن ما با کلام خدا پُر باشد، می‌توانیم زندگی شگفت‌انگیزی داشته باشیم، بنابراین باید به سادگی از وجدانمان اطاعت کنیم.

پیغام امروز خدا برای شما:

اجازه دهید وجدانتان راهنمای شما باشد.

Facebook icon Twitter icon Instagram icon Pinterest icon Google+ icon YouTube icon LinkedIn icon Contact icon