قانع کردن خدا یا اعتماد کردن به خدا؟

قانع کردن خدا یا اعتماد کردن به خدا؟

«زیرا کیست که فکر خداوند را دانسته و یا مشاور او بوده باشد؟ » (رومیان ۱۱ : ۳۴ )

زندگی آسان تر می شود اگر متوجه شویم که خدا باهوش تر از ماست. مهم نیست من و شما چه فکری می کنیم، را ههای خدا همیشه از را ههای ما بهتر است. گاهی وسوسه می شویم و می خواهیم فکر کنیم که بهترین را م یدانیم و سپس همهٔ انرژی خود را صرف انجام آن می کنیم. تصمیم می گیریم که کاری را به روشی خاص یا در زمانی خاص انجام دهیم، سپس به شدت مایوس می شویم و این مانعِ شادی و لذت می شود. وقتی چیزی را قوی ا می خواهیم، معمولاً به جای این که به خدا اعتماد کنیم و بدانیم که بهترین را برای زندگی ما در نظر دارد، تلاش می کنیم اهمیت خواستهٔ خود را به او بقبولانیم و به او بگوییم که چرا باید خواستهٔ ما تحقق یابد.

هما نطور که رومیان ۱۱ : ۳۴ به ما یادآوری م یکند، خدا نیازی به مشاور ندارد که به او بگوید باید برای ما چه بکند. ارادهٔ او بی عیب است و برنام ههای خوبی برایمان در نظر گرفته است تا تبدیل به کسی شویم که او می خواهد. ارمیای نبی می گوید: “زیرا فکرهایی را که برای شما دارم م یدانم، که فکرهای سعادتمندی است و نه تیره بختی، تا به شما امید بخشم و آیند های عطا کنم؛ این است فرمودۀ خداوند. » (ارمیا ۲۹ : ۱۱ ).

تشویقتان می کنم که هنگام برخورد با موقعیت های سردرگ مکننده، چنین دعا کنید: «خداوندا، شاید الان منطقی نباشد، ولی به تو اعتماد دارم. م یدانم که مرا دوست داری و با من هستی و بهترین را برایم عملی می کنی! »


خدا به مشاوره شما برای انجام هیچ کاری نیاز ندارد؛ تنها ایمانتان را می خواهد.

Facebook icon Twitter icon Instagram icon Pinterest icon Google+ icon YouTube icon LinkedIn icon Contact icon