همه چیز برای خیرت در کار است

همه چیز برای خیرت در کار است

«می دانیم در حق آنان که خدا را دوست می دارند و بر طبق ارادۀ او فراخوانده شد هاند، همۀ چیزها با هم برای خیریت در کار است.» (رومیان ۸: ۲۸ )

پولس رسول نگفت که همه چیز خوب است، بلکه گفت: «هم هچیز برای خیریت در کار است.»

بگذارید مثالی بزنم: شما سوار ماشین خود می شوید و ماشین روشن نمی شود. به دو روش می توانید وضعیت را بررسی کنید. می توانید بگویید: «می دانستم! همیشه شکست می خورم و برنامه هایم خراب می شود! » یا بگویید: «خوب، به نظر می رسد که الان نمی توانم از اینجا بروم. وقتی ماشین درست شد، بعداً خواهم رفت! » چنین طرز فکری یعنی: «من ایمان دارم که این تغییر برنامه، برای خیریت من است. احتمالاً دلیلی هست که باید امروز در خانه باشم، بنابراین از زمانم در اینجا لذت خواهم برد!»

همچنین پولس در رومیان ۱۲ : ۱۶ به ما می گوید: «برای یکدیگر ارزش برابر قائل باشید! »مقصود این است که ما باید یاد بگیریم به شخصی تبدیل شویم که برنامه ریزی می کند، اما اگر این برنامه نتیجه نداد، ناراحت نمی شود.

انتخاب با ماست. زمانی که به خواستۀ خود نمی رسیم، احساسات ما برافروخته می شود و سعی می کنیم به حال خود، دل بسوزانیم و جذب نگرش منفی شویم، یا این که می توانیم خود را با شرایط وفق داده و پیش رویم و هر اتفاقی هم که بیفتد، از آنچه خداوند برایمان در نظر دارد، لذت ببریم.


مسیر آزادی از منفی بافی، زمانی آغاز می شود که با مشکل روبه رو شویم و باور داشته باشیم خدا از پس آن برمی آید.

Facebook icon Twitter icon Instagram icon Pinterest icon Google+ icon YouTube icon LinkedIn icon Contact icon