پدر، مشتاق صحبت کردن با شماست

“چرا که شما روح بندگی را نیافته‌اید تا باز ترسان باشید، بلکه روح پسرخواندگی را یافته‌اید که به واسطۀ آن ندا در می‌دهیم: اَبّا، پدر.” (رومیان: 8: 15)

روح‌القدس، روحِ فرزندخواندگی است. این بدان معناست که با قدرت روح‌القدس ما حقیقتاً بخشی از خانوادۀ الاهی هستیم. در ابتدا گناهکارانی بودیم که شریر را خدمت می‌کردیم، اما خدا ما را رهایی بخشید، با خون پسرش خرید و ما را فراخواند تا به عنوان پسران و دختران، متعلق به او باشیم.

فرزندخواندگی بی‌نظیر است! این که یک نفر، فرزندی را آگاهانه انتخاب کرده و او را همچون فرزند خود دوست دارد و از او مراقبت می‌کند. در برخی موارد، ممکن است این حتا بهتر از به دنیا آمدن در یک خانواده باشد؛ زیرا وقتی بچه‌ها در خانواده متولد می­شوند، همیشه خواستنی نیستند. گاهی تولدشان، نتیجۀ انتخابی است که والدینشان از آن پشیمان­اند. اما فرزندخوانده شدن، به معنای خواسته شدن و انتخاب شدن برای منظور خاصی است.

وقتی تصمیم می‌گیریم ایمان خود را بر عیسای مسیح بگذاریم، تولد تازه، ما را وارد خانوادۀ الاهی می‌کند. او پدر ما می‌شود و ما وارث خدا و هم­ارث با مسیح می‌شویم (نک. رومیان 8: 16-17). او با ما مانند پدری دوست‌داشتنی و کامل رفتار می‌کند. پدر نیکو در برابر فرزندانش ساکت نمی‌ماند. او کارهای بسیاری برایشان می‌کند؛ دقیقاً همان کاری که خدا برای ما انجام می‌دهد. از جمله: صحبت کردن با آنها برای این که بگوید چقدر دوستشان دارد، تعلیم دادن، هدایت کردن، هشدار دادن، تأیید و تشویق کردنشان. شما متعلق به خدا هستید؛ او شما را به فرزندخواندگی پذیرفته و اکنون پدر شماست و امروز می‌خواهد با شما سخن بگوید. اگر تجربه‌ای دردناک از عدم پذیرش یا طرد شدن توسط والدین خود دارید، بگذارید به یادتان بیاورم که خدا شما را به فرزندخواندگی می‌پذیرد و همچون فرزندش از شما مراقبت می‌کند (نک. مزمور 27: 17).

پیغام امروز خدا برای شما:

خدا شما را منحصربه­فرد می‌داند. او شما را برگزیده تا فرزند او باشید.

Facebook icon Twitter icon Instagram icon Pinterest icon Google+ icon YouTube icon LinkedIn icon Contact icon