خودداری از تلخی

امّا عیسا به او گفت: ای یهودا، آیا پسر انسان را با بوسه تسلیم می کنی؟ (لوقا ۲۲ : ۴۸ )

عیسا گناهان ما را بر خود گرفت تا مجبور نباشیم آنها را بر دوش بکشیم. اما موارد دیگری نیز وجود دارد که او بر صلیب متحمل آنها شد که برای ما نمونه هستند، مواردی که ما باید تحمل کنیم و طریق هایی که باید بر آثار گا مهای او قدم برداریم. عیسا در بدترین لحظۀ زندگی خود با خیانت یهودا روب هرو شد، اما اجازه نداد این امر مانع او شود.

خیانت به ویژه هنگامی که از جانب کسی باشد که دوستش داریم، برای او احترام قائل هستیم و به او اعتماد داریم، بسیار دردناک است. ممکن است برای این که هرگز آسیب نبینیم، حالت تدافعی و تلخ داشته باشیم. اما خیانت امری است که با کمک خدا و فارغ از این که چه احساسی داریم، م یتوانیم از آن شفا یابیم و اجازه ندهیم که مانع ما شود.

در متا ۲۴ : ۱۰ – ۱۳ ، عیسا به ما هشدار م یدهد که در روزهای آخر خیانت ها فزونی خواهد یافت. به عنوان ایما نداران، واکنش ما به عملی که موجب رنجش و سرخوردکی ما می شود، بسیار مهم تر از کاری است که با ما کرد هاند. اگر از جانب شخصی که به او اعتماد کرده اید، خیانت دیده یا زخمی شد هاید، از تلخی خودداری کنید. درعوض، از عیسا الگو بگیرید و آنان را ببخشید. نمی توانیم انتخاب کنیم که دیگران چه کاری انجام دهند، اما می توانیم پاسخی درست به انتخاب آنها داشته باشیم.


باید مطمئن باشید که با کمک خدا می توانیم اجازه دهیم دردها ما را بهتر کنند نه تلخ تر!

Facebook icon Twitter icon Instagram icon Pinterest icon Google+ icon YouTube icon LinkedIn icon Contact icon