ماندن در خدا

“اگر در من بمانید و کلام من در شما بماند، هر آنچه می‌خواهید، درخواست کنید که برآورده خواهد شد.” (یوحنا 15: 7)

آیۀ امروز اذعان می‌دارد در صورتی که در مسیح بمانیم، می‌توانیم هر آنچه را که “بخواهیم”، درخواست نماییم و برای ما انجام خواهد شد. تنها راه ممکن برای پیوند خواسته‌های خودمان با خواستۀ خدا این است که در او بالغ شویم.

هدف هر ایمان‌دار حقیقی این است که با خدا یکی باشد. این امر از نظر روحانی زمانی اتفاق می‌افتد که ما تولد تازه داشته باشیم و هنگامی که همچنان در او رشد کرده و بالغ می‌شویم، در فکر، اراده و احساسات ما انجام می‌پذیرد. با انجام چنین کاری، خواسته‌های ما به خواسته‌های او تبدیل می‌شوند و ما در پیروی از آنها ایمن هستیم.

خواندگی‌ای که من و دِیو برای خدمت­مان داریم، نمونۀ خوبی از این مورد است. خواستۀ خدا برای ما این بود که در خدمت باشیم و به این طریق به مردم کمک کنیم، او به ما این عطیه را داده است که به آنها یاری رسانیم. این امر، خواستۀ قلبی ما نیز بوده است. اگر تمایل ما برای خدمت، الاهی نبود، نمی‌توانستیم سال‌های بسیاری را هر آخر هفته، در سفر سپری کنیم، در هتل بمانیم و از خانواده­مان دور باشیم. او اشتیاقی عظیم برای خدمت در ما قرار داده است که مایلیم هر گونه فداکاری لازم را انجام دهیم یا بر هر مخالفتی که ممکن است علیه ما جهت تحقق ارادۀ خدا، قد علم کند، غلبه نماییم.

ماندن در خدا به معنای “آویزان شدن” به او، وقت گذاشتن با او، زندگی کردن در حضور او، و پروراندن خواسته‌هایی است که او در دل‌های ما قرار می‌دهد، چون این ارادۀ او برای ما می‌باشد. او با ما سخن می‌گوید و خواسته‌هایی در دلمان می‌گذارد تا دعا کنیم و برای چیزهایی که او می‌خواهد به ما بدهد، از او درخواست نماییم. او وفادار خواهد بود که خواسته‌های ما را تا زمانی که مطابق با خواستۀ خودش باشند و تا هنگامی که ما در او بمانیم، به ما ببخشد.

پیغام امروز خدا برای شما:

امروز به خدا وقت بگذرانید و به او بچسبید؛ او همراهی عالی است.

Facebook icon Twitter icon Instagram icon Pinterest icon Google+ icon YouTube icon LinkedIn icon Contact icon