یک نوع بارِ نیکو

“با این همه، ای یهوه خدای من، به دعا و التماس خدمتگزارت توجه فرما و به فریاد بنده‌ات و دعایی که امروز به حضور تو می‌کند، گوش فرا ده.” (اول پادشاهان 8: 28)

گاهی در حالی که برای دیگران دعا می‌کنید، احساسی دارید که برخی آن را “بارِ دعایی” یا “بار شفاعتی” می‌خوانند. بار، احساسی است که به قلب شما می‌آید و نوعی سنگینی و نفوذ به همراه دارد؛ مانند چیزی است که خدا از شما می‌خواهد تا در دعا به دوش بکشید؛ اما نمی‌توانید آن را تکان دهید. گاهی اوقات شاید خدا با شما صحبت کند و دلیل آن بار و احساس سنگینی را برایتان شرح دهد. در زمان‌های دیگر، حتا نمی‌دانید که چه باری است یا کاملاً آن را درک نمی‌کنید؛ فقط می‌دانید که باید دعا کنید.

برخی افراد خوانده شده‌اند تا برای امور خاصی، بسیار زیاد دعا کنند. همسر من برای امریکا بسیار دعا می‌کند. افرادی را می‌شناسم که همیشه برای اسرائیل دعا می‌کنند. خانمی به من گفت که برای برگشتن سربازان از جنگ دعا می‌کند. من ایمان دارم که خدا تمامی نیازهای ما را در دنیا تحت پوشش قرار داده است. نیازی نیست همۀ ما برای اموری مشابه دعا کنیم؛ چون اگر این کار را بکنیم، همۀ نیازها برآورده نخواهند شد. به آنچه خدا در دلتان قرار داده تا برای آن دعا کنید، توجه نمایید.

یکی از راه‌هایی که خدا با ما سخن می‌گوید، این است که نسبت به دیگران، باری را در دل ما قرار می‌دهد. او اغلب این کار را بدون هیچ کلامی، اما با احساس سنگینی و نگرانی برای افراد در دلمان انجام می‌دهد. وقتی این اتفاق می‌افتد، او از ما می‌خواهد برای آنها دعا کنیم. به بارهایی که او به شما می‌دهد، توجه کنید و وقتی از شما می‌خواهد این کار را انجام دهید، با وفاداری دعا کنید.

پیغام امروز خدا برای شما:

در حالی که برای دیگران دعا می‌کنید، به خاطر بسپارید خدا نیز کسی را قرار داده تا برای شما دعا کند.

Facebook icon Twitter icon Instagram icon Pinterest icon Google+ icon YouTube icon LinkedIn icon Contact icon