فیض، فروشی نیست

فیض، فروشی نیست

«ما توسط او، و از راه ایمان، به فیضی دسترسی یافته ایم که اکنون در آن استواریم، و به امید سهیم شدن در جلال خدا فخر می کنیم. » (رومیان ۵: ۲)

شیطان می خواهد من و شما فکر کنیم که می توانیم فیض (لطف) خدا را با کارهای خود بخریم. اما فیض خدا فروشی نیست، چون طبق تعریف، «لطف به ناشایستگان »، در واقع هدیه است.

فیض را نمی توان با دعا، کارهای خوب، مطالعۀ کتا بمقدس، اعتراف به آیات کلام یا حضور در کلیسا به دست آورد. حتا با ایمان هم نمی توان آن را خرید. فیض خدا قابل دریافت است، اما “قابل خریدن” نیست.

حتا هنگامی که تماماً کارهای درست را انجام م یدهیم، پاک بودن انگیزه هایمان مهم است. زمانی که در حال مشارکت با خداوند هستیم، اگر انگیزۀ ما گرفتن چیزی از او باشد، از فیض به اعمال تغییر جهت داد هایم. اجازه ندهید در دام این تفکر بیفتید که لیاقت هر چیز خوب از جانب خداوند را دارید. نیکویی خدا یک هدیه است و تنها کاری که می توانیم انجام دهیم، این است که از او تشکر کنیم و سرشار از شکرگزاری باشیم. هر کاری که برای خدا می کنیم، باید انجام شود، چون او را دوست داریم و هرگز چیزی از او نم یگیریم.

نمی توانیم به دنبال خداوند و مشارکت با او باشیم؛ غیر از این واقعیت که او را دوست داریم و می خواهیم هر روز به او نزدیک تر شویم.


نجات و هر چیز نیکو از جانب خدا، یک هدیه است و تنها با ایمان دریافت م یشود تا انسان نتواند به خود ببالد.

Facebook icon Twitter icon Instagram icon Pinterest icon Google+ icon YouTube icon LinkedIn icon Contact icon